Başlangıçta kişisel sosyal medya hesaplarının yoğun olarak kullanımıyla gelişen sosyal medya araçları öyle bir noktaya geldi ki sadece kişisel değil tüm işletmelerin de önem verdiği, kurumsallaşmanın, markalaşmanın bir bacağı haline geldiği bir seviyeye ulaştı. Hatta dediğimiz seviye her saniye katlanarak aşılıyor. Sosyal medya platformlarında yaşanan dönüşüm ve gelişim hızını kontrol etmek, bu hıza yetişmek gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Bununla birlikte yaşanan bu gelişim ve değişimlerin sonucunda ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda da süreçlerin geçişlerini kolaylaştıracak, kontrol etmeyi mümkün kılacak araçlar ortaya çıkıyor.
Gerek kişisel gerekse işletmelerin sosyal medya platformlarındaki varlıkları ne kadar aktif ve etkinse hedef kitleleriyle etkileşimleri de çoğunlukla o yönde ilerliyor. Üzerinde durulması gereken odağı hedef kitle olarak belirlersek, sosyal medya kanallarınız üzerindeki değerlendirmeyi daha doğru ve efektif yapacağınız bir gerçektir. Sosyal medya yönetimi adına hesaplarınızın kontrolü, gittiği yön ve hedef kitleniz ile olan ilişkinizi belirlemek için sosyal medya araçları size yardımcı olacaktır.
Önereceğimiz Bazı Sosyal Medya Araçları
- Hoot Suite
Sosyal medya kanallarını çok yoğun kullanan kişi ve kurumlar, günlük yaptıkları paylaşımlarıyla oldukça fazla zaman harcamaktadırlar. En önemli noktalardan birisi olan zaman yönetimi konusunda yardımcı olabilecek sosyal medya araçları arasında Hoot Suite tüm sosyal medya hesaplarınızın kontrolü sizin elinizde olacağı gibi istediğiniz tüm paylaşımları planlayarak yine istediğiniz gün ve zamanda sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
- Social Mention
40 a yakın dil seçeneğiyle destek veren Social Mention sosyal medya aracı, hitap ettiğiniz hedef kitlenizin analizini yaparak sizi yönlendirmektedir. Özellikle sosyal medya üzerinden yapılan reklam kampanyalarının takip, kontrol ve analizinde oldukça etkili bir araç olmaktadır. Hedef kitlenizin sosyal medya platformlarını ne sıklıkla, günün hangi saatlerinde etkin kullandıkları, beğeni ve kendi paylaşım süreçleriyle ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.
- PeerIndex
Sosyal medya araçları arasında Twitter hesabına ilişkin verileri ortaya koyan PeerIndex tweetlediğiniz konu ve alanların çerçevesini ortaya koymaktadır. En güzel özelliği de konumsal ve kaynak analiz yaparak profilde yer alan girdilerin kişiler tarafından mı yoksa otomatik girdiler mi olduğunun yanıtını vermesidir.
- Twitalyzer
Bir başka Twitter hesabınız üzerinden size veri aktaracak olan sosyal medya aracı olan Twitalyzer konumunuzu belirlemekle beraber sosyal medya platformları üzerinden ortaya çıkan sosyal profillerden hangisinin size uygun olduğunu göstermektedir. Sosyal medya platformlarında nasıl algılandığınızı da gösteren aracın hizmetlerinin çoğunu ücretli sunmaktadır.
- Tweeteffect
Eğer Twitter’da hedef kitleniz başta olmak üzere, platformda nasıl bir izlenim bıraktığınızı görmek istiyor ve takipçilerin sayılarıyla hesaplanarak ne seviyede olduğunuzu görmek istiyorsanız Tweeteffect sizin için en uygun sosyal medya aracı diyebiliriz.
- Tweet Reach
Sosyal medya araçları arasında yer alan Tweet Reach sayesinde hali hazırda bulunan reklam kampanyalarınızın değerlendirmesini yapabilir, kaç kişiye erişim sağladığınızı, kaç kişinin gönderilerinizi paylaştığını görebilirsiniz.
- Klout
Hedef kitlenizin tam bir profilini çıkartan bir sosyal medya aracı olarak karşımıza çıkan Klout sosyal medya platformlarında kimleri daha çok etkilediğiniz, aslında sizden nasıl talepleri olduğu, nelerden etkilenip neleri beğendikleri, neleri beğendikleri gibi detayları kapsamlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Ki bu daha çok sosyal medya kanallarında fenomen olmanızın haritasını size verecektir.
- Twazzup
Twitter’ı arama motoru olarak kullanarak, Twitter’da bulunan uzman kişileri bulmanızda size yardımcı olacaktır.
- Ice Rocket
Sosyal medya araçları sosyal medya hesaplarınızın, platformlardaki etkinliğini değerlendirmenizde yardımcı olurken, bu anlamda Ice Rocket Myspace, Blog, Web ve Twitter gibi sosyal medya platformlarındaki hareket ve etkileşimlerinizin sonuçlarını listelemenize yardımcı olacaktır.
- Twittercounter
Söz konusu sosyal medya aracı, Twitter takipçi sayınızın nasıl değiştiğini size analiz ederek sunmaktadır.
- bitly
Twitter hesabınızdaki paylaşımlarınıza ait bağlantıların ne kadar tıklandığını görmenizi sağlayan bir sosyal medya aracı olarak yer alır.
- Tweet Deck
Twitter hesaplarının kontrolü için Sosyal medya araçları arasındaki en etkili araç herhalde Tweet Deck diyebiliriz. Bu araç sayesinde paylaşımlarınızın zaman yönünden planlanmasından hashtag tespitinin yapılması ve birden fazla hesabın kontrol edilmesine kadar olan süreçleri yönetmeniz daha kolay olacaktır.
- How Sociable
Daha çok işletmelerin, kurumsal firmaların kullandığı bir uygulama olarak yer alan How Sociable 32 farklı sosyal medya platformunda hem çalışılan anahtar kelimelerin hem de kurumsal kimliğin analizini sunmaktadır.
- Back Tweets
Web sitenizle ilgili ar-ge çalışması yaparken geçmişe yönelik değerlendirme yapmak istediğinizde, Twitter hesabınızın geçmişinizi analiz ederek, web sitenizle ilgili içerikleri size sunar.
- Carma
İşletmelerin sosyal medya platformlarında kurumsal kimlik bazında zayıf ve güçlü yanlarının ortaya çıkarılıp analiz edilmesine hizmet eden bir sosyal medya aracıdır.
- MarketMeSuite
İçerik planlaması yaparken istediğiniz tarih ve zamanda sosyal medya hesaplarınızda yayınlanmasını ve hedef kitlenize en kısa sürede ulaşmasını sağlayan bir araçtır
- Pinerly
Pinterest için kullanılan araç olarak Pinterest bünyesinde içerik yayınlamanıza ve çoklu hesap yönetmenize olanak verir.
- Uber VU
Sosyal medya araçları içinde en kullanışlı araçlardan olan Uber VU sıklıkla kullanılan sosyal medya platformlarında yer alan verilerinizin kaydedilmesini sağlamakla kalmayıp gündem ile ilgili değerlendirme yapıp trendleri yakalamanıza yardımcı olur.
- Visible
Önereceğimiz son sosyal medya aracı Visible sosyal medya kanallarında yer alan değerlendirmeler detaylandırılarak analizi sağlanır.