Küçük çaplı işletmelerden tutun ithalat/ihracat yapan şirketlere kadar tüm firmalar E-ticaret sitelerini oluşturmanın peşindeler. Hayatımızdaki neredeyse her öğenin internet üzerinden bağlantılı olduğunu düşünürsek, artık insanoğlunun algısının çoğu zaman internet üzerinden geliştiğini de söyleyebiliriz. Böyle bir gerçek varsa, işletmeler bunu niye kullanmasın, hem de sonuna kadar değerlendireceklerdir. Bu anlamda ücretsiz ve ücretli seçenekler ile yapılacak reklam çalışmalarıyla E-ticaret büyük ivme kazanmaya devam ediyor. E-ticaret dediğimizde en iyi çözümlerden birisi Adwords olmaktadır. Adwords ile tanıtım ve kampanyaların büyük bir hedef kitleye ulaşması rahatlıkla sağlanabilir. Bunun için sitenizin ve seçilecek anahtar kelimelerin analizi hedef kitlenizle odaklandığında sitenizi ve faaliyetlerinizi nasıl etkilediğini göreceksiniz.
E-ticaret sitelerinin Adwords yoluyla reklam verdiklerinde dikkat etmeleri gereken hususları özellikle belirtmek istiyoruz. Çünkü bu işi herkes bildiğini söylemekte ama etkin kullanamamaktalar. Bu da firmanın fazladan boş yere para harcamasına neden olmaktadır. Bunun önüne geçebilmek adına gerek E-ticaret site sahiplerinin gerekse site yöneticilerinin dikkat etmeleri gereken detayları dikkate almanızı kesinlikle öneriyoruz.
Adwords Reklamlarıyla Kazancınızı Arttırın
- E-ticaret sitenizin Adwords çalışmalarına başlarken anahtar kelimelerinizi iyi seçmiş olmanız ve bütçenizi belirlemeniz gerekir. Başlıca konuları belirledikten sonra minimum günlük 1000 ziyaretçiyi hedeflemeniz iyi olacaktır.
- Adwords reklamları vermeye başladıktan sonra her geçen gün siteniz için olabilecek daha kaliteli anahtar kelimeleri belirlemeye odaklanın. Ve buna bağlı olarak da ziyaretçi sayınızı düşürün. Doğal olarak kaliteli anahtar kelimeleri belirlediğinizde, ziyaretçi sayınız düşebilir ama müşteri sayınızda artış olacağını gözden kaçırmamalısınız.
- Adwords reklamlarında gün geçtikçe seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz ve bağlı olarak harcadığınız tutar artabilir. Tabi ki bütçenize ve E-ticaret sitenize en uygun anahtar kelimeleri seçmeniz iyi olacaktır. Ancak sırf ucuz diyerek reklamlarda kullandığınız anahtar kelimeler sitenize yarar sağlamayı bırakın zarar bile verebilir.
- Sitenizi ve ürünlerinizi Adwords aracılığyla tanıtırken dönem dönem yaptığınız kampanyaları da görsel reklam tercihiyle Adwords reklamlarını kullanabilirsiniz. Görsel reklamlar, internet kullanıcılarının ilgisini daha çok çekecek ve E-ticaret sitenize yönlendireceklerdir.
- Yukarıdaki maddemizde de bahsettiğimiz gibi görsel reklamlar oldukça etkili olmaktadır. Verdiğiniz görsel reklamlar aracılığıyla markanızın tanınırlığı artacak, marka bilinci zamanla yerleşecektir. Tabi ki görsel reklamların maliyeti daha fazladır ancak gün geçtikçe faydanızı maksimize etmeniz de olasılıklar içinde ağırlık kazanmaktadır.
- E-ticaret sitenizi açtınız ve söylendiği gibi hemen Adwords reklamlarına başladınız. Bu süreçte atlamış olabileceğiniz ya da unutmuş olabileceğiniz bir adımı hatırlatmadan olmaz. E-ticaret sitenizin tam anlamıyla SEO optimizasyonu gerçekleştirmeden reklamlara geçmenizi önermiyoruz. Tüm hatlarıyla arama motorları ile uyumluluğu yakaladıktan sonra SEM olarak adlandırılan arama motoru pazarlamacılığı ya da reklamcılığına yatırım yapmanız daha etkin olacaktır.
- E-ticaret sitenizde özellikle yeni satışa çıkan ürünlerin daha fazla tanıtıma ve reklama ihtiyacı vardır. Bu aşamada Adwords reklamlarını devreye sokabilirsiniz. Yeni ziyaretçi ve müşteri çekmeniz açısından oldukça etkili olacaktır.
- Reklamlarınızın yer almasını istemediğiniz siteler olduğu zaman “site ve kategori hariç tutma” aracını kullanmayı deneyebilirsiniz.
- Reklamları oluştururken bir yandan da siteniz için belirlediğiniz anahtar kelimelerin zıttı olabilecek negatif anahtar kelimeler de belirleyerek, alakanız olmayan içeriklere sahip sayfalarda reklamlarınız çıkmayacaktır. Bir nevi kontrol mekanizması söz konusu olacaktır.
- Daha öncede bahsettiğimiz bir konu üzerinde tekrar durmak istiyoruz. Adwords konusunda herkes bir fikre sahip olduğunu hatta uzman olduğunu söyleyebilir. Ancak o kadar söylendiği kadar kolay olmadığını işin içine girince görürsünüz ama giden, harcanan paranız olur. O yüzden Adwords konusunda ne yazık ki tecrübeli ve sertifikalı Google Adwords uzmanı ile çalışmanız dışında bir seçeneğiniz bulunmuyor.