SEO’da Backlink İçerik Uyumu, tüm web sitesi sahiplerinin hem korkulu rüyası hem de vazgeçilmezi olurken, doğru ve doğal yapılacak işlemlerin önemi giderek artmaktadır. Bununla birlikte her yıl Google’ın değiştirdiği algoritmaya bağlı olarak sıkı tuttuğu çalışmalarıyla, yapay olarak ortaya çıkan tüm işlemlerin önüne geçiyor. Önüne geçtiği her işlemde de web sitelerinin değeri sıralamaları da doğru orantıyla gerilere düşüyor.
Hangi sektörde, ne iş yapıyor olursanız olun; web sitenizin içeriklerinin doğru ve kaliteli oluşturulması ve anahtar kelime seçiminden, yoğunluğuna kadar her detay fazlasıyla önem arz etmektedir. Hele ki birçok kişi ve firmayı zorlayan backlink konusuna geçiş için bahsettiğimiz unsurların uyuşmasını dikkatle analiz edip değerlendirmeniz gerekmektedir. Herşeyden önce, şu unutulmamalıdır ki, backlink yapmaya başlamadan önce mutlaka sektörünüzle ilgili, site değerleri iyi olan web sitelerine doğal backlink vermeyi ilke edinmelisiniz. Site değerleri çok iyi diyerek, alanınız dışında bir siteye backlink verdiğinizde, bunun size pozitif bir dönüşü olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Tam tersi, Google bunu yapay bir yaklaşım olarak algılayacak ve negatif bir değer verecektir. Kaçınılmaz son olarak da sıralamada geriye düşülecektir.
Backlink İçerik Uyumu İçin Adımları Takip Edin
İkinci aşamaya geldiğimizde, SEO’da backlink içerik uyumu fazlasıyla özen istemektedir. Çoğu kez hatalı yapılan backlink için içeriklerin anahtar kelime ve yoğunluğunun analizi yapılmalıdır. Buna ek olarak sektör analizini de unutmamak gerekir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkan sonuca göre anahtar kelime seçimleri arttırılmalı ya da azaltılmalıdır. Web sitenizin ana konusunu oluşturan anahtar kelimenin ve diğer önemli anahtar kelimelerin kullanım oranına göre backlink ile uyum yakalanmalıdır.
Web sitenize alınan backlinklerin hangi anahtar kelime üzerinden alındığı sitenizin SEO değerlendirmesi için en önemli faktördür. En önemli anahtar kelimeden, her zaman daha fazla sayıda backlink alınmalıdır. Anahtar kelimelerin site üzerindeki önemi düştükçe o kelime üzerinden alınan backlink sayıları da aynı oranda düşürülmelidir. Örnek vermek gerekirse çalıştığınız sektördeki en popüler kelimeler belirlenerek, bu anahtar kelimeler üzerinden backlink çalışmaları yapılmalıdır. Gözden kaçırılmaması gereken adım ise, web sitenizin anahtar kelime yoğunluğu da backlink sıralamasına uygun yapılmalıdır. Eğer sitenize en çok backlink alınan kelime, sitenizdeki en çok kullanılan kelime değilse bu çelişki Google tarafından doğal karşılanmayacaktır.
SEO’da backlink içerik uyumu için yapılacak çalışmalar sonrasında çok daha kaliteli bir web sitesine sahip olacaksınız. Kullanılan kelimeler ile backlink yoğunluğuna sahip kelimelerin sıralama açısından uyumlu hale gelmesinde yapılacak işlemler kadar kullanımlarının değiştirilmesi de etkili olmaktadır. Bundan dolayı düzenleme yapılması durumunda kelimelerin kullanımları azaltılabilir. Yapılan düzenlemelerden sonra site içi ve backlink kelimeleri birebir uyumlu olacaktır. Ve Google sıralamasında SEO açısından avantaj elde edilmiş olacaksınız. Düzenli olarak, aksatmadan yapılan backlink içerik uyumu değerlendirmeleriyle Google’da yükselmenizi garantiye almış olursunuz.