Yapılan araştırmalarla kullanım sıklığı kanıtlanan ve gittikçe yaygınlaşan Sesli Arama özelliği, SEO dünyasının temel taşlarını kesinlikle etkileyecektir. Birkaç yıl önce Google, Sesli Arama özelliğini devreye soktuğunda, günümüze kadar kullanım oranının yüzde 20 arttığı gözlemlenmiştir. Bununla da kalmayıp, akıllı telefon kullanıcılarının, pratiklik ve hızlı erişim isteklerinin giderek artması bu özelliğin kullanımını kaçınılmaz olarak arttıracaktır. Bahsettiğimiz oranı orta vadeli zamanda tekrar değerlendireceğiz, öyle görünüyor.
Özellikle araç kullanan ve yürüyerek telefon kullanan kullanıcıların en çok kullandığı, tercih ettiği bir özellik olarak Sesli Arama karşımıza çıkmaktadır. İyi bir öngörüye sahip birçok yatırımcı ve şirket, bu özelliği, kendi bünyelerine entegre etmek için çalışmalara başladılar bile. Çünkü, Sesli Arama özelliğinin kullanım ve etki alanı genişledikçe, site sahiplerinin ve şirketlerin yeni düzenleme gerekliliği zorunlu hale gelecektir. Kullanıcıların bulmak istedikleri konuyu Sesli Arama özelliğinde farklı şekilde belirterek aramaları, SEO konusunda long tail, meta bölümü, içerikler ve içeriklerde kullanılan anahtar kelimelerin şekil değiştireceği gerçeğini de gün yüzüne çıkarmaktadır. Bu değişim konusunda yapılacak sıkı bir ar-ge çalışmasıyla, Sesli Arama özelliğini kullanan kişilerin gözünden değerlendirerek, ona göre bir sistem geliştirmekte fayda olacaktır.
Sesli Arama Özelliğinde Ortaya Çıkan Farklılık
İnternet üzerinden yapılan aramalarda kelime ve kelime öbeklerinin daha fazla kullanıldığını biliyoruz. Bununla beraber Sesli Arama özelliğindeyse, kullanıcılar daha çok soru cümlesi şeklinde aramalarını yapmaktadırlar. “İzmir’de en iyi web tasarım firması neresi?” gibi soru tarzıyla yapılacak aramalarla, web sitelerin sahip olduğu SEO yönetimi farklı bir döngüye girmiş bulunuyor. Bu örnek ve benzer soru önerileri düşünüldüğünde, SEO’nun bahsettiğimiz unsurları revize edilmelidir. Revize edilirken ilk etapta sitenizin mobil uyumunun derecesi değerlendirilmelidir. Mobil uyumlu olmayan hiçbir web sitenin bu ve benzeri özellikler geldikçe başarılı olması imkansızdır. Dolayısıyla sitenizin mutlaka eksiksiz mobil uyumlu hale getirilmesi gerekir. Mobil uyum ve Sesli Arama, olmazsa olmaz iki özellik olacaktır. Ve Google’ın getirdiği kriterlerle sitenizin değeri, kalite puanı fazlasıyla etkilenecektir. Başarılı bir SEO çalışması ve mobil uyumlu versiyonuyla başarıyı yakalamanız mümkün hale gelecektir. Mümkün olan en kısa sürede sitenizi bu anlamda güncellemeniz iyi olacaktır.
Eklemek istediğimiz son bir nokta da, Google My Business. Google My Business’ı kurarken işletme kategorinizi dikkatle seçmenizi öneriyoruz. Yapılan sesli aramalarda doğru hedef kitlenize ulaşmanızdaki etkisini söylememize gerek yok. Sesli Arama özelliği hayatımıza girdiği andan beri, gözle görülür değişiklikler ortada yer alırken, ilerleyen dönemlerde yaratacağı değişiklikleri tahmin edebiliyoruz.