Youtube Reklamları

Youtube Reklamları

Youtube Reklamları


Youtube Reklamları

İnsanlar bir sonraki viral videoyu görmek için günlük (hatta saatlik) YouTube'a akın ediyor. 18 yaş ve üstü ABD kitleleri, YouTube'u ortalama olarak her ay bir televizyon ağından daha fazla izliyor . 18 ila 49 yaş arası olanlar , ABD'deki en iyi 10 ilk programdan daha fazla YouTube videosu izliyor ve bu sadece mobil cihazlarda. Kullanıcılar YouTube'a daha fazla ilgi duyar, çünkü herkes ücretsiz olarak bir video izleyebilir. Bu durumda, dünyanın en popüler sosyal video sitesi gelirini nereden alıyor? Tahmin ettiniz: reklamcılık.

YouTube Reklamcılığı Nasıl Çalışır?


Facebook ve LinkedIn gibi kendi kendine hizmet veren birçok dijital reklam platformuna benzer şekilde, YouTube reklamlarının tümü Google AdWords'te çevrimiçi olarak gerçekleşir. Videolarınızı oluşturup reklamlarınız için reklam hedeflemeyi ve yerleşimini seçerek Google AdWords'e yüklersiniz. Bütçeniz dahilindeki herhangi bir tutarı ödeyerek reklamı görüntülemeyi teklif edersiniz. Görüntüleyenler reklamınızı izledikten sonra ödeme yaparsınız. YouTube'unuz ve yayınlandıktan sonra, analizleri Google AdWords'ten görüntüleyebilirsiniz. Reklamları istediğiniz zaman yayınlayabilir, duraklatabilir ve durdurabilirsiniz.

YouTube Reklamcılığının Avantajları Nelerdir?


Giderek daha küçük ve orta ölçekli işletmeler reklamlarını YouTube'a yönlendiriyor. Aslında, bu sayı ikiye katlandı ve neden şaşırtıcı değil. YouTube reklamcılığının çeşitli avantajları vardır, bunların hepsi en önemli faydayla çevrilidir: büyük bir kitle. YouTube reklamları, aylık 1,5 milyar izleyiciye sahip bir platformda görünme fırsatına sahiptir . Diğer avantajlar şunları içerir:

  • Görünümler hakkında gerçek zamanlı bilgiler
  • Bir viral videodan önce bir reklam gösterme yeteneği
  • Bir video reklam için yaratıcı özgürlük
  • Çeşitli reklam biçimi seçenekleri
  • Satın alma amacını belirleme yeteneği
  • Sosyal medya paylaşımı yoluyla artan reklam gösterimi
  • Çeşitli kitle hedefleme seçenekleri


YouTube Reklamcılığına Nasıl Başlayabilirim?


İlk olarak bir Google AdWords hesabı oluşturmanız ve bu hesabı YouTube hesabınıza bağlamanız gerekir. Bunu yaparken, örneğin, istediğiniz günlük bütçeyi ayarlamak için hesabınızın genel ayarlarını çok seçersiniz. Ardından, reklamınızın görünmesini istediğiniz yeri seçmelisiniz. Ülke, bölge, şehir, posta kodu ve IP adresi seçeneklerine sahipsiniz.

Bir reklam yayınlamak için tanıtmak üzere YouTube hesabınızdan bir video seçmeniz gerekir. Reklamınızı oluştururken, cihaz türü, demografi ve anahtar kelimeler dahil hedefleme seçeneklerinizi belirleyebilirsiniz. İşlemi tamamladıktan sonra video reklamı YouTube'a gönderebilirsiniz.

YouTube Reklamlarının Türleri
Genellikle izleyiciler bir video izlemeden önce, sırasında veya sonra video reklam izlemeleri gerekir. Reklam, otomatik olarak oynatılan bir Yayın İçi Video veya video ekranının alt kısmında göze çarpmayan bir Yer Paylaşımlı Reklam veya arama sonuçlarında görünen bir Keşif Reklamı olabilir. Biçim ne olursa olsun, reklamlar platformun her yerinde görünür. Bir vardır YouTube reklamlarının kaç türleri mevcuttur .

Yayın İçi TrueView (TrueView In-Stream) Video Reklamları: Bu reklamlar YouTube izleme sayfalarında, ortak sitelerdeki videolarda ve Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki uygulamalarda görünür . Üç dakikadan uzun olamazlar ve yaklaşık beş saniye sonra "Reklamı atla" seçeneğine sahip olabilirler. Yayın içi TrueView reklamları videolardan önce, sırasında ve sonrasında oynatılabilir. Özellikle satın alma amacı yaratmak için harikadırlar.

TrueView Video Keşif Reklamları:Küçük resim olarak görünen bu reklamlar, video arama sonuçlarında, YouTube videolarının yanında ve YouTube mobil ana sayfasında görünür. Bu biçim, ürün ve marka değerlendirmesi için harikadır.

Tampon Reklamlar:Yenilemeyen bir reklam, bu biçim altı saniyeden daha kısa ve videodan önce, video sırasında veya sonrasında oynatılıyor. Tampon reklamlar YouTube videolarında, ortak sitelerdeki videolarda ve Görüntülü Reklam Ağı'ndaki uygulamalarda görünür. Bu biçim özellikle marka bilinirliği ve erişimi için mükemmeldir.

Atlanamayan Video Reklamlar:YouTube kullanıcıları arasında en az kullanılan biçim, atlanamayan video reklamlardır. Kullanıcıların bir videoyu izleyebilmeleri için, atlanamayan reklamı 15-20 saniye boyunca izlemeleri gerekir. Bununla birlikte, benzersiz ve büyüleyici bir şekilde oluşturulduysa, görüntüleyenlerin mesajınızı baştan sona almasını sağlamak istediğinizde bu reklamlar çok faydalı olabilir.

Yer Paylaşımlı Reklamlar:Bu biçimdeki reklamlar, temel metin kadar basit veya logo ve sloganla tamamlanmış bir resim kadar renkli olabilir. Yer paylaşımlı Reklamlar, video ekranının alt kısmında, reklamı görüntüleme dışında kapatma veya web sitenize yönlendirilmek üzere tıklama seçeneğiyle küçük bir banner olarak görünür. Görüntüleyenler videolarını izlemeye devam edebilir, çünkü bu reklamlar çok mütevazi. Yer paylaşımlı reklamlar, bunun için mutlaka bir video reklama ihtiyacınız olmadığında veya oluşturmak istediğinizde web trafiğini yönlendirmek için mükemmeldir.

Kartlar ve Sponsorlu Kartlar:Yer Paylaşımlı Reklamlara benzer şekilde, izleyicinin seçtiği video arka planda oynatılmaya devam ederken Kartlar hafifçe görüntülenir. Bindirmelerden farklı olarak, Kartlar yalnızca tıklandığında genişleyen küçük, etkileşimli harekete geçirici mesaj düğmeleri olarak görünür. Sponsorlu Kartlar daha az müdahaleci, video ekranının sağ üst köşesinde küçük bir bilgi simgesi olarak görüntüleniyor. Simge üzerine geldiğinde harekete geçirici mesaj metninin görüntülenmesini de seçebilirsiniz. Görüntüleyenler "i" simgesini tıkladıklarında, seçtiğiniz reklamlar, tıklandığında seçtiğiniz açılış sayfalarına yönlendirilir.

Farkında olsanız da olmasanız da, TrueView reklamları en çok gördüğünüz reklamlardır. Bunlar genellikle "Reklamı atla" yazan bir düğme görünmeden önce birkaç saniye oynatılan yayın içi video reklamlardır. Ayrıca küçük resimler olan Discovery Ads biçiminde gelirler (daha sonra daha fazlası). TrueView reklamlarıyla ilgili en iyi bölümlerden biri, yalnızca izleyiciler reklamınızı en az 30 saniye izlediğinde veya reklamı tıkladıklarında ödeme yapmanızdır.

Reklam Hedefleme Seçenekleri Türleri
Diğer sosyal medya reklamcılığında olduğu gibi, hedef kitlenize YouTube reklamlarınızla ulaşabilmeniz için seçim yapabileceğiniz birden fazla hedefleme seçeneği vardır.

Demografi:Kullanıcıları yaşlarına, cinsiyetlerine, ebeveynlik durumlarına veya hanehalkı gelirlerine göre hedefleyin.

İlgi alanları:Belirli konularla zaten ilgilenen kullanıcıları, markanıza daha uygun kullanıcıları, sizinkine benzer ürün ve hizmetleri seven kullanıcıları ve yaşam etkinliklerini hedefleyin.

Video Yeniden Pazarlama:Geçmişte işletmenizin videolarıyla etkileşime giren kullanıcıları hedefleyin.

Yerleşimler:Bu web sitelerindeki diğer YouTube kanallarını, videoları, uygulamaları, web sitelerini ve yerleşimleri hedefleyin.

Konular:YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki belirli konuları hedefleyin.

Anahtar kelimeler:Bir YouTube videosu, YouTube kanalı veya web sitesi ile ilgili belirli anahtar kelimeleri hedefleyin.

Hangi hedefleme seçeneklerinin şirketiniz için en iyi sonuçları vereceğine dikkat edin. Kampanyanızı daha iyi bilgilendirmek için farklı hedefleme seçeneklerini test etmekten ve her birinin sonuçlarını gözlemlemekten de faydalanabilirsiniz.

YouTube'da Nelere Reklam Vermeniz Gerekiyor?


YouTube reklamcılığına başlamak basittir. Kesinlikle ihtiyacınız olan bir şey, bir Google AdWords hesabı ve elbette bir YouTube hesabı. Bu iki önkoşulunuz olduğunda, tek ihtiyacınız olan şey şudur:

  • Yetenekli bir video oluşturma ekibi (veya işletmenizin büyüklüğüne veya reklam öğesi gereksinimlerinize bağlı olarak kişi)
  • YouTube'un video özelliklerine aşinalık
  • Video reklamlarınız ve karmaşık grafikleriniz için bol miktarda depolama alanına sahip bir bilgisayar (ör. Şirket logosu)
  • Reklam öngörülerini izleyen biri (kampanyalarınızın başarısını ölçmek için)
  • YouTube reklamcılığına adanmış bir bütçe
  • Etkileyici ve etkili reklam metni veya komut dosyaları

Ayrıca , yayınladığınız tüm reklamların uygun olduğundan emin olmak için YouTube'un Hizmet Şartları'na aşina olmak istersiniz . Platformun şartlarını ihlal ettiğiniz için video reklamınızın kaldırılmasını istemezsiniz.


Tuft & Needle'ın kurucuları (soldan sağa) Daehee Parkı ve JT Marino. Pheonix New Times'ın izniyle
Bir YouTube Reklamcılığı Başarı Hikayesi
En iyi iki üniversite arkadaşıyla başlayan yatak şirketi Tuft & Needle , markasını pazarlamak için YouTube videolarını kullandı . Şirket, Tuft & Needle yataklarının yüksek kalitesini göstermek için bir karşılaştırma ve kontrast yaklaşımı kullandı. Şirket, video reklam hedeflemesinin, web sitesi ziyaretleri veya "en iyi yatak" kelime aramaları gibi şeylere dayanarak ürünlerini satın alma olasılığı en yüksek olan müşterilere ulaşmayı kolaylaştırdığını söylüyor.
İlk başta göz korkutucu olacak, kreasyonlarınızı YouTube'un büyük, geniş dünyasına sokacak. Ancak yaratıcı yeteneklerinizi test etmeye istekli iseniz, buna değecektir.

#Youtube#youtubeads#youtubereklam#googleadwords