Dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacılar, en iyi uygulamaları paylaşmak ve reklamcılık ile ticaret alanlarındaki yenilikler hakkında bilgi edinmek için her yıl Google Marketing Live'da bir araya geliyor. 

Bu yıl, hem başarılı sonuçlar almanızı hem de yarına daha hazırlıklı olmanızı sağlayacak yeni yöntemleri açıkladık. Güncel kalmanıza yardımcı olmak için duyurduğumuz tüm ürünlerin bir listesini derledik. Perakendeciler, yeni ticari özelliklere ilişkin bu genel bakışı da inceleyebilir.
 

Google ve YouTube'da video reklamları yeniden tasarlayın

İşleme yönelik video ve uygulama kampanyalarıyla YouTube Shorts'ta kullanıcılarla bağlantı kurun. Bugünden itibaren, işleme yönelik video ve uygulama kampanyalarınız tüm dünyada YouTube Shorts üzerinden kademeli olarak yayınlanmaya başlayacak. Bu yıl içinde, kampanyalarınızla bağlantılı ürün feed'leri  de YouTube Shorts'ta gösterilmeye başlayacağı için kullanıcıların video reklamlarınız üzerinden alışveriş yapması daha da kolaylaşacak.

GIF demonstrating an ad for e’Balm Natural Care in YouTube Shorts, including a person smelling different products.
İşleme yönelik video kampanyalarındaki ürün feed'leri bu yılın ilerleyen dönemlerinde YouTube Shorts'ta yayınlanmaya başlayacak

Keşfet'te yayınlanan video reklamlarla ürünlerinize olan ilgiyi artırın. Keşfet, kullanıcıların fikir ve ilham almak için en sevdikleri kişiselleştirilmiş içeriklere göz attıkları bir yer. Daha ilgi çekici ve akılda kalıcı reklam deneyimleri sunabilmeniz için, Google feed'lerine kısa video öğeleri eklemenize yardımcı olmanın yollarını arıyoruz.

Demonstration of video ads in Discover
Keşfet'teki video reklamlar marka etkileşimini artırmanıza yardımcı olur

Doğru bağlı TV kitlesine ulaşın. Display & Video 360, yakında dünyanın her yerindeki reklamverenlerin bağlı TV kampanyaları ile yakın ilgi alanıpazardaki ve demografik grup kitlelerine YouTube ve diğer birçok reklam destekli bağlı TV uygulamaları üzerinden ulaşmasını sağlayacak. Daha fazla bilgi edinmek için blog yayınımızı okuyun.

Otomasyondan yararlanarak işletmeniz için daha iyi sonuçlar elde edin

Google'ın reklam kanalları ve envanterinde daha iyi sonuçlar elde edin. Google'ın kanallarında ve envanterinde daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olmak için geçen yıl Maksimum Performans kampanyalarını tüm reklamverenlerin1 kullanımına sunduk. Hesaplarında Maksimum Performans kampanyalarını kullanan reklamverenler, benzer bir işlem başına maliyetle toplam artımlı dönüşümlerde ortalama %13 artış elde ediyor.2 En son iyileştirmeleri aşağıda bulabilirsiniz:

  1. Maksimum Performans'ın artımlı dönüşümleri nasıl artırdığını görmek için A/B testleri gibi daha fazla deneme aracı. (Bu yıl içinde dünya genelinde kullanıma sunulacaktır)
  2. Hem Search Ads 360'ta hem de Google Ads mobil uygulamasında genişletilmiş kampanya yönetimi artık destekleniyor. Floodlight dönüşüm teklifleri de Search Ads 360'ta kullanıma sunulmaya başladı. 
  3. Mağaza ziyaretleri ve yerel işlemlere ek olarak mağazada satışları optimize etmek için mağaza satış hedefleri desteği. Bu özellik, daha kısa mevsimsel etkinlikler sırasında mağaza içi hedeflere ulaşmanıza yardımcı olmak için seri işlem kampanyaları kullanma olanağıyla birlikte bu yıl içinde daha sonra kullanıma sunulacak.
  4. Performansı hangi faktörlerin artırdığını anlayabilmeniz için müşteri, kitle ve açık artırma bilgileri dahil yeni analizler ve açıklamalar. (Bu yıl içinde tüm dünyada kullanıma sunulacak)
  5. Kampanyanızı nasıl iyileştireceğinizi görebilmeniz için optimizasyon puanı ve öneriler. (Bu yaz tüm dünyada kullanıma sunulacak)

Screenshot of the new Performance Max campaign experiment setup
Maksimum Performans'ın işletmeniz üzerindeki artımlı etkilerini anlamak için A/B testleri oluşturun

Analizler sayfası sayesinde yeni tüketici talebi gruplarını belirleyebilir ve kişiselleştirilmiş trend verileri alabilirsiniz. Her gün gördüğümüz milyarlarca aramaya ve her reklam açık artırması için analiz ettiğimiz milyonlarca sinyale dayanarak yalnızca Google bu tür bilgileri ortaya çıkarabilir. Bugün, önümüzdeki aylarda kademeli olarak kullanılabilir olacak üç yeni rapor türünü kullanıma sunuyoruz:

  1. İlişkilendirme analizleri, dönüşümleri artırmak amacıyla Arama, Görüntülü Reklam Ağı ve YouTube gibi Google platformlarında reklamlarınızın birlikte nasıl çalıştığını gösterir.
  2. Bütçe analizleri, bütçe optimizasyonu için yeni fırsatlar bulur ve harcamanızın bütçe hedeflerinize göre nasıl ilerlediğini gösterir.
  3. Birinci taraf verileri için kitle analizleriMüşteri Eşleştirme ile oluşturulanlar gibi müşteri segmentlerinizin kampanya performansını nasıl artırdığını gösterir.

Screenshot of the attribution insights report with a bar graph titled “multi-touch conversion paths”
İlişkilendirme analizleri, reklamlarınızın sonuç almak için birlikte nasıl çalıştığını gösterir

Duyarlı arama ağı reklamları için otomatik olarak oluşturulmuş öğelerle reklam alaka düzeyini artırın. Bu yıl içinde, duyarlı arama ağı reklamları için otomatik olarak oluşturulmuş öğeler özelliğini ilk olarak İngilizce dilinde ve ardından diğer dillerde kullanıma sunacağız. Bu özelliği etkinleştirdiğinizde Google Ads, açılış sayfalarınız ve mevcut reklamlarınızın içeriğini temel alarak sizin için otomatik olarak öğeler oluşturur. Ardından sistem, reklamlarınızı daha alakalı hale getirmek için otomatik olarak oluşturulmuş öğelerle sizin sağladığınız öğelerin en iyi performans veren kombinasyonunu gösterir. 

Screenshot of the opt-in page for automatically created assets
Otomatik olarak oluşturulmuş öğeleri etkinleştirerek daha alakalı reklamlar oluşturun

Markanızı,duyarlı görüntülü reklamlariçin mobil cihazlara uygun yeni düzenlerde sergileyin. Yepyeni, mobil öncelikli düzenlerimiz, reklamverenlerin markalarını tam ekran dikey reklam envanterinde sergilemelerini sağlıyor. Ayrıca daha ilgi çekici bir alışveriş deneyimi için ürün feed'inizi temel alan kaydırılabilir reklamlar ve videoları kullanıma sunuyoruz. Küresel kullanıma sunma sürecinin yıl sonuna kadar tamamlanması bekleniyor.

Three examples of the new responsive display ads on a mobile phone
Duyarlı görüntülü reklamlar için yeni mobil öncelikli düzenler

Yeni Öğe Kitaplığı'nda dijital reklam öğelerinizi yönetin. Dünya genelindeki reklamverenler, tüm dijital reklam öğelerini depolamak ve seçmek için artık yeni hesap düzeyi Öğe Kitaplığı'nı kullanabilir. Yakında YouTube için optimize edilmiş şablonlar kullanarak video reklamlar da oluşturabileceksiniz.

Optimizasyon puanının daha fazla kampanyaya genişletilmesi sayesinde en etkili değişikliklere öncelik verin. Optimizasyon puanı, kampanyanızın ne kadar iyi performans göstermeye hazır olduğuna dair bir tahmindir. Birkaç ay içinde optimizasyon puanı, dünya genelindeki reklamverenler için Google Ads'deki her kampanya türünü kapsayacaktır.

Potansiyel müşteri formu uzantıları ve yeni CRM entegrasyonları ile iyileştirmeler yaparak satışlarınızı artırın:

  1. Daha fazla etkileşim: İngilizce kampanyalarda potansiyel müşteri formu uzantılarınız için 2.500'den fazla soru arasından seçim yapın. Kullanmak istediğiniz bir soruyu görmüyorsanız kataloğumuza eklenmesini önerebilirsiniz. Yakında başka diller için de destek ekleyeceğiz. 
  2. İyileştirilmiş ölçüm: Zapier, Google Ads'e entegre olarak yüzlerce CRM ile "tak-çalıştır" entegrasyonunu mümkün kılıyor. Böylece, potansiyel müşterilerin ne zaman uygun hale gelip dönüşüm gerçekleştirdiğini anlayabilir, tekliflerinizi ve gelecekteki potansiyel müşteri kalitenizi iyileştirebilirsiniz. 
  3. İyileştirilmiş raporlama: Yeni potansiyel müşteri dönüşüm hunisi raporlaması, potansiyel müşterilerin nasıl oluşturulduğunu ve satışa nasıl dönüştüğünü görselleştirmeyi kolaylaştırıyor.
     

Pazarlamanın geleceği için dayanıklılık kazanın

Kullanıma sunulan artış testleri ile reklamlarınızın işletme üzerindeki etkisini anlayın. Bu yılın ilerleyen günlerinde, Arama ve Dönüşüm Artışı testlerini doğrudan Google Ads ve Display & Video 360'ta çalıştırabileceksiniz. Dönüşüm Artışı testleri sayesinde, kullanıcı ve coğrafi bölge bazında artımlı dönüşümleri ölçebilir ve Arama Artışı testleriyle, YouTube kampanyalarınızın Google ve YouTube'daki organik aramaları artırma üzerindeki etkisini ölçebilirsiniz.

GIF demonstrating new lift testing options in Google Ads
Reklamlarınızın artımlı performans artışını ölçün

Yeni Google etiketiyle etiket yönetiminizi basitleştirin. Önümüzdeki haftalarda, global site etiketi Google etiketine dönüşerek etiketlemeyi daha basit ve kolay hale getiren yeni özellikler kazanacaktır. Mevcut global site etiketi uygulamaları çalışmaya devam edecektir. Yapılacak birçok iyileştirmelerin ilkinde, dünya genelinde reklamverenler bu tek etiketi Google Ads ve Google Analytics genelinde kullanabilecek. Etiketleri birleştirmek, yeniden kullanmak veya etiket ayarlarını yönetmek için ek kodlamaya gerek kalmayacaktır.

İlgi alanına dayalı reklamcılık ve yeniden pazarlama için gizliliği koruyan yeni seçenekleri keşfedin. Bu yılın ilerleyen günlerinde, Google Ads ve Display & Video 360'taki ilgi alanına dayalı reklamcılık ve yeniden pazarlama güncellemelerini dünya genelinde test etmeye başlayacağız. Bu testler, yeni Privacy Sandbox API'lerinden gelen sinyalleri içerecektir.

Kullanıcıların gizlilikleri ve internetteki deneyimleri üzerinde kontrol sahibi olmasını sağlamak. Bu yılın ilerleyen günlerinde, Reklam Merkezim'i kullanıma sunacağız. Böylece, kullanıcılar daha fazla veya daha az görmek istedikleri reklam türlerini seçebilecek ve verilerinin YouTube, Arama ve Keşfet'te gördükleri reklamları nasıl etkileyeceğini kontrol edebileceklerdir. Reklam Merkezim'in kullanıcıların reklamlara daha çok güvenmesini sağlayacağını umuyoruz. Bu sayede, alakalı ve etkileşim kuran bir kitleyle ulaştığınızdan emin olabileceksiniz.

GIF scrolling through new features in My Ad Center

Reklam Merkezim'de reklam deneyiminizi kontrol edin

Yayınlayan: Google Marketing Live Ekibi

 

 

1. Avrupa'da, Maksimum Performans kampanyalarını, çalışmakta olduğunuz herhangi bir Karşılaştırmalı Alışveriş Hizmeti (CSS) ile birlikte kullanabilirsiniz. Reklamlarınız, genel arama sonuçları sayfalarında ve CSS'nin etkinleştirildiği diğer tüm platformlarda gösterilir.
2. Google'ın Kendi Verileri, Global, Temmuz 2021 - Eylül 2021



Friday, July 1, 2022







<< Geri