Facebook Ads

Sosyal Medya Facebook'ta Reklam Yönetimi
Yazılım Nedir?

Facebook Ads

Facebook reklamları, işletmelerin kendi sesleriyle yazdıkları ve onlar için önemli olan insanlara erişmelerine yardımcı olan ücretli mesajlardır. Reklamverenler, reklam verme amaçları olarak adlandırdığımız belirli hedeflere yönelik kampanyalar; bu kampanyaların içinde de bu hedeflere ulaşmalarına yardımcı olacak reklamlar oluştururlar. Örneğin internet sitesini daha fazla insanın ziyaret etmesini isteyen bir işletme, bu amaçla bir kampanya oluşturabilir. Bu kampanyada reklamlar oluştururken, ziyaretçi sayısında istediği artışı sağlamaya yardımcı olacağını düşündüğü görseller, metin ve bir hedef kitle belirler. Facebook reklamlarının nasıl işlediği ve gönderileri öne çıkarmayla arasındaki fark hakkında daha fazla bilgi alın..

Doğru Reklam Verme Amacını Seçmek

Bir reklam oluşturmadan önce işletme hedeflerinizi düşünün. Doğru reklam verme amacını seçebilmek için neye ulaşmak istediğinizi bilmek önemlidir. Reklam verme amacınız, insanların reklamınızı gördüğünde yapmasını istediğiniz şeydir. Örneğin, internet sitenizi işletmenizle ilgilenen insanlara göstermek istiyorsanız, insanları internet sitenizi ziyaret etmeye teşvik eden reklamlar oluşturabilirsiniz. Reklam verme amaçlarınızın dahil olabileceği üç geniş kategori veya hedef aşağıdaki gibidir. Bilinirlik: Ürününüze veya hizmetinize dikkat çeken reklam verme amaçları. Marka bilinirliğini artırmak, işletmenizi neyin değerli kıldığını insanlara anlatmakla ilgilidir. Örneğin, Jasper's Market'ın küçük bir bölgesel market zinciri açacağını varsayalım. Jasper's Market, Marka Bilinirliği reklam verme amacını kullanarak bölgesindeki insanlar için taze organik ürünlerini öne çıkaran bir kampanya oluşturabilir. Değerlendirme: İnsanları, işletmenizi göz önünde bulundurmaya ve daha fazla bilgi almaya teşvik eden reklam verme amaçları. Örneğin, Jasper's Market'ın hikayesini anlatan ve mağazasının özel tekliflerinden bazılarını listeleyen bir internet sitesi olduğunu varsayalım. Jasper's Market, Trafik reklam verme amacını kullanarak insanları daha fazla bilgi almak için sitesini ziyaret etmeye teşvik eden bir kampanya oluşturabilir. Dönüşümler: İşletmenizle ilgilenen insanları ürün veya hizmetinizi satın almaya ya da kullanmaya teşvik eden reklam verme amaçları. Örneğin, Jasper's Market'ın birkaç yeni konum açtığını varsayalım. Jasper's Market, Mağaza Ziyaretleri reklam verme amacını kullanarak potansiyel müşterileri en yakın mağazalarına uğramaya teşvik eden bir kampanya oluşturabilir. İşletmeniz büyüdükçe kampanya hedefleriniz değişecektir. Kampanyalarınız ilk olarak bilinirliği artırmaya ve yeni müşteriler elde etmeye odaklanabilir. Daha sonra, insanları alışveriş yapmaya veya bir etkinliğe kaydolmaya teşvik edebilirsiniz.


Bilinirlik

Reklam Verme Amacı İşletmenizin hedefiniz:
Marka Bilinirliği İşletmenizin, markanızın veya hizmetlerinizin bilinirliğini artırmak.
Erişim Reklamınızı hedef kitleniz içinde en fazla sayıda kişiye gösterin.

Değerlendirme

Reklam Verme Amacı İşletmenizin hedefiniz:
Trafik İnsanları Facebook'tan seçtiğiniz bir URL'ye yönlendirin (ör. internet sitenizin yönlendirme sayfası, bir blog yazısı, uygulama vb.).
Etkileşim Gönderinizle etkileşime geçme olasılığı daha yüksek olan insanlara erişmek. Beğenmeler, yorumlar ve paylaşımlar etkileşime dahildir ancak aynı zamanda sayfanızdan alınan teklifleri de içerir.
Uygulama Yüklemeleri İnsanları işletmenizin uygulamasını indirebilecekleri uygulama mağazasına yönlendirin.
Video Görüntülemeleri İşletmenizin videolarını, Facebook'ta bu videoları izleme olasılığı en yüksek olan insanlarla paylaşmak.
Potansiyel Müşteriler Bulma İşletmeniz için potansiyel müşteriler toplayın. Ürününüzle ilgilenen insanlardan bilgi toplayan reklamlar oluşturun (örneğin bültenleriniz için aboneler edinmek).
Mesajlar İşletmenize ilgiyi teşvik etmek için Facebook'taki kişilerle bağlantı kurun, potansiyel veya mevcut müşterilerle iletişime geçin.

 

Dönüşüm

Reklam Verme Amacı İşletmenizin hedefiniz:
Dönüşümler İnsanların işletmenizin sitesinde sepete ürün ekleme, uygulamanızı indirme, sitenize kaydolma veya alışveriş yapma gibi belirli eylemi gerçekleştirmeye teşvik edin.
Katalog Satışları Satışları artırmak için e-ticaret mağazanızın kataloğundaki ürünleri sergileyin.
Mağaza Trafiği Yakındaki kişilere fiziksel işletme konumlarınızın tanıtımını yapın.

Markalar için sosyal medya günden güne giderek önemini arttıran bir kavram. Artık ihtiyaç değil tüm markalar için gereklilik haline gelmiştir. İnsanlar artık markalar ve ürünler hakkındaki yorumlarını, tavsiyelerini, şikayetlerini mecralar üzerinden dile getiriyor ve fikir alışverişinde bulunuyorlar. Küçük, orta, büyük gibi bir ayrım olmaksızın tüm markaların sosyal medyayı kullanmaktaki amacı; hedef kitlesi ile birebir bir iletişim yaparak marka bilinirliğini arttırmak, tüketici davranışlarını incelemek, daha fazla kişiye dokunmak, ürün satışlarını dolaylı yoldan arttırmak, yapılan olumlu ve olumsuz yorumlara karşılık vermek ve müşteri memnuniyetini sağlamaktır.